EMPANADES DE FORMATGE DE XILE

aproximadament 20 empanades:

INGREDIENTS:

1 i 1/2 tasses de farina, 1 i 1/2 cullerades de mantega(sense fondre),1culleradeta de sal, 1culleradeta de pols de fornejar, 1 tassa d' aigua calenta, formatge ratllat per omplir, oli suficient per fregir.

PREPARACIÓ:

Barreja la farina amb la sal i la pols de fornejar. Posa la barreja a la taula d' amassar, forma una corona i afegeix la mantega. Afegeix l' aigua calenta a poc a poc, barreja tot cuidadosament fins formar una massa tova i fina.Tapa-la amb un drap i retira porcions de massa. Amb el corro estira-la formant discs de 10 cèntimetres, molt fins. Omple cada disc amb una cullerada plena de formatge ratllat, humiteja la vora de la massa i tanca el contingut doblegant la massa.Apreta la vora amb els dits i després amb una forquilla. Escalfa l' oli força i fregeix les empanades un minut per cada banda. Posa-les sobre un paper absorvent.

BON PROFIT!!!

Valentina Estephania Latapiat Gutierrez 5ºB.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Això fa molt bona pinta. Provaré de fer-ho.

Anònim ha dit...

Caram, Valentina, no sabia que eres tan bona cuinera!

També m'apunto aquesta recepta! Gràcies!

Un petonàs ben gros!

Olga Casco ha dit...

hola em dic katherin.
yo tambè soc d'aula de acollida, però de tossa.
tinc de profe la olga.
Tinc 11 anys.Aquestes empanada em
provat, ja que hi ha un nen que es diu ignasi i és de xile, i la seva mare va fer una i la va porta aula de acullida.
un dia a la setmanana fem interculturalitat i portem coses de diferents paisos i compatim

Olga Casco ha dit...

HOLA EM DIC ALEJANDRO. I SOC D'AULA D'ACOLLIDA DE TOSSA DE MAR I LA MEVA PROFESORA ES LA OLGA I JO TAMBE HE PORTAT LAS EMPANADES A LA MEVA CLASSE D'AULA DE ACOLLIDA I ELS VA AGRADAR MOLT

Anònim ha dit...

Hola em dic Jordi i sóc pedrí. Segur que les empanades de formatge de xile estan bonissimes!!!!



Jordi, Tossa de Mar.